Välkommen till familjen!

Hej på er!
Nu har två månader och nåt gått sen barn nummer 2 anlände till familjen. Jag börjar sakta men säkert gräva mig ur bebisbubblan (om det nu nånsin fanns en sån med tanke på att det är just barn nr 2, pang bom smack välkommen till verkligheten direkt efter BB. Ungefär nu börjar jag ångra perentesen eftersom jag tänker skriva om första dagen efter hemkomsten så jag fortsätter utanför den, häng med!) Så. Jo i alla fall, dagen efter att jag och lilleman (japps, det blev en kille, en lillebror till en väldigt stolt storasyster) så ringde spiskassettgubben Ove (Roger eller Bengt eller nåt annat gubbnamn) och undrade lite lätt om det inte vore en bra idé att installera just en spiskassett hemma hos oss i morgon (ja alltså vi hade ju så klart beställt en ett par månader tidigare, Ove, Roger eller Bengt kom inte på saken helt själv.). Jihu sa jag och skuttade med lätthet upp från sängen, slängde in vagn och barn i bilen och for till mor och far. Underbart med en liten utflykt 5 dagar efter förlossningen! (Jo 5 dagar, 3 st på BB för observation, en dag hemma och vila sen pang bom smack verkligheten in your face). Inte för att det var fy skam att bli ompysslad av mor men ändå...
Nu har vi i alla fall en spiskassett som värmer gott. Och så har vi en bebis. Bebisen och spiskassetten är två månader och nåt och vi börjar sakta men säkert att vänja oss vid dem båda.
Nu sover bebisen och mina händer luktar vax. Bilvax. Tydligen ska en bil vaxas 2 ggr om året och tvättas typ en gång i veckan. Inte tvättas två gånger om året och aldrig vaxas. Bra att komma ihåg det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback