Pilates

Som sagt så tog jag mig iväg på träning i går. Heja mig! Jag valde mellan vattengympa och Pilates, suktade efter ett hårt boxpass men insåg att mina obefintliga muskler och avsaknaden av kondition inte skulle tillåta det. Så pilates fick det bli. När jag kom in i salen satt det två tanter där, ja det var tanter med rynkor och krulligt hår. Eeeeh hej, är det här det ska vara pilates undrade jag. Javisst sa tanterna glatt där de satt vigt och vant på varsin matta. Minutrarna gick och jag började smått bli nervös över att det bara skule vara jag och just två tanter på passet. Utanför stod det ett stort gäng med glada människor som väntade på ett Zumba-pass. Det pratades och skrattades och musiken pumpade från rummet intill. Men jag satt alltså där med de två tanterna och minutrarna gick. Sen, precis innan passet skulle starta kom det in 5 svettiga och rödblommiga kvinnor och slog sig ner. De skulle köra dubbelpass, perfekt att avsluta sin träning med lite lugn och skön pilates sa de. Så där satt alltså jag med två tanter och fem kvinnor som skulle köra dubbelpass. Gissa vem som var sämst?! Ha ha ha, fy vad det var jobbigt. Och kan man inte klå två tanter och fem nytränade kvinnor i pilates så finns det lite att jobba på!

I alla fall så var det himla skönt att få sträcka ut en värkande rygg men framförallt så var det skönt att bara få vara själv ett tag. Himmelriket för en nybliven tvåbarnsmor!
Så dagens tips blir alltså Pilates. Passar fint för den som är otränad och/eller nyförlöst men vänta 2 månader efter förlossningen innan du sätter i gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback