Dra, vika, rulla!

Är det konstigt att vilja ha det fint i linneskåpet? Eller skåp och skåp, det är en hylla i garderoben. En garderob som råkar stå utan dörrar vilket gör att allt elände där inne står fritt att beskådas.

När sambon vek tvätten förut så hade jag vissa synpunkter, som jag framförde på ett diplomatiskt sätt, på hur han vek sängkläderna. Jag tycker nämligen att det ser trevligt ut om man rullar dem. Det tyckte han var trams. För vem bryr sig om det menade han. Amen jag kanske!?
Jag gillar när det är fint i linneskåpet. Helst skulle jag vilja ha bara lika dana handdukar och perfekt rullade lakan. Det är min dröm.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag brukar rullar handdukarna jag har i mitt behandlingsrum på Sandvik. Jag tror du skulle trivas där inne ;)

2010-09-17 @ 22:46:17
Postat av: Frida

Härligt!

2010-09-18 @ 07:50:54
Postat av: Zanna

Jag är oxå sjukligt noga med att det ska vara prydligt i alla skåp o lådor. Kan reta ihjäl mig när det inte går att ha allt i färgordning osv. Ibland kan t.o.m jag erkänna att det går överstyr. Som när Robin lagat mat o INTE STÄLLT KRYDDBURKEN SÅ TEXTEN SYNS!!! Dödsstraff!

2010-09-19 @ 22:10:57
URL: http://zazzabarills.blogg.se/
Postat av: ulrika

ojojooj.. hur skulle man kunna hänga tex på FB, eller läsa bloggar hela eftermiddagarna om man tänkte på hur orullade lakanen är i skåpet... din eviga mardröm hittar du om du tittade i mitt "linnehanddukbordsdukskoskåp".

2010-09-20 @ 18:39:44
Postat av: Frida

Ulle! Har du skor bland lakanen? Huga!

Zanna, det där är illa. hehe...

2010-09-20 @ 20:16:40
Postat av: Claes

Jag tycker att du publicerar en ganska skev bild av våra oliktänkanden vad gäller linneskåpet. Jag funderar på att starta en fotoblogg där man skulle kunna följa din hög av smutsiga kläder, kläder du haft en eller ett par gånger och vill använda igen innan tvätt och blandade väskor och andra saker. Denna hög är egentligen två högar eftersom den sträcker sig över TVÅ garderober men jag kommer att kalla den "Högen" i bloggen.

Men jag börjar genast att rulla lakanen, sluta vika börja rulla.

2010-09-21 @ 00:13:11
Postat av: Frida

Äsch Claes. Ge mej en fin stol/klädhängare så är högen ur världen :)

2010-09-21 @ 08:30:17
Postat av: Camilla

Jag är helt inne på din linje Frida!!! Jag kallas ju inte "Skåpsfascist" för ingenting, haha! :)

2010-10-17 @ 09:32:52
Postat av: Frida

Det är inget skällsord i mina öron Camilla! U go girl!

2010-10-17 @ 09:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback